12 Temmuz 2009 Pazar

footbal & life

Liverpool stadyumu oyuncu çıkış tünelinin hemen üstüne "this is anfield" yazdıran, 1973 teki şampiyonluk kutlamaları sırasında KOP tan şahsına atılan bir atkıyı alıp köşeye fırlatan polise "yapma! bu atkı birinin hayatı olabilir" diyerek ayarın kralını veren adam Bill Shankly!



Herkes için ne ifade ettiğini bilemem ama futbol olmasaydı onun boşluğunu şu hayatta neyle doldurabilirdim, gerçekten hiçbir fikrim yok. Allaha şükür tekerlekli sandalyede değilim fakat futbol oynayamadıktan sonra bu durumumun keyfini süremiyorum doya doya. Öyle şey de olur mu hiç demeyin zamanında milli takım akdeniz karmasında oynamış, daha 12-13 yaşındayken fenerbahçenin beğenip takımda görmek istediği bir çocukken klup doktorlarının profesyonel olarak futbol oynamayı yasaklayabileceği derecede romatizmaya(ankilozan spondilit) sahip olup herşeyini orda bırakmak zorunda kalan bir çocuk olmak, butun hayallerinizin gerçekten yıkılması demektir.

ben gerçekten rüyalarımda hep yedektim, ama takımın genç yeteneği olarak. Takımda kötü giden bir şeyler oldumu değiştirmek için ordaydım. 11 de olmadığım için kapris yapmıyordum hiç, biliyordum ki futbol biraz da tecrübe işidir.
Şu an nerdeyse üniversiteyi bitirmek üzereyim ama hala sahibi olmayı istediğim bir meslek yok. Hayatta zevk alarak yapabileceğim tek işti belki futbol, kendimi en iyisi hissedebilirdim oyuncular arasında, güven ve kapasitenin farkında olmak durmadan ilerlemeyi sağlayabilirdi.
Belki ilerde genç yetenek avcısısı olurum dedim, öğrendim ki bu ülkede bir şeyin hakkını vererek yapmak seni yukarılara taşımıyor. Sadece bu yetmiyor, tanıdıkların da olması gerekiyor..


Daha kendi adıma yazılabilecek çok şey var ama özetlemek gerekirse aynen yukardaki fotoda görmüş olduğunuz gibi futbolun kölesi olmuşum ama değerimi bilmiyor. Kast sisteminden dolayı olmasın sakın..?

Arkadaşlar aksam halı sahada maç var dediği zaman, önce 10-20 metre koşup herhangi bir yerimde ağrı varmı diye baktıktan sonra "abi bana maç oynanacağı gün haber vermeyin, en azından bir gun öncesinden haber verin ki yoğun ilaç uygulayabileyim oynamak için." demekten nefret etsem bile şu oyunu oynamak için neler vermem. Bir gün kısmet olurda erkek çocuğum olursa en başından itibaren futbolu sevdirmek için ne yapmam gerekiyorsa yapacağıma emin olabilirsiniz..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder